Translate

Σάββατο 21 Φεβρουαρίου 2015

Άνθρακας ή Θησαυρός;

Είχα μιλήσει στο παρελθόν για τους μικρούς θησαυρούς1 που μπορεί να κρύβουν τα βιβλία. Το πιστεύω μου είναι πως και τα ίδια τα βιβλία είναι θησαυροί. Λόγω του ότι το διάβασμα καταλαμβάνει αρκετό χρόνο από τον λιγοστό ελεύθερο που έχω προσπαθώ να μελετώ όσο περισσότερο μπορώ και όσα περισσότερα μπορώ. Στη μελισσοκομία η θεώρηση που έχω, επειδή πρόκειται για μια ενασχόληση που εμπλέκει πολλές κατηγορίες επιστημονικών πεδίων, η γνώση είναι επιβεβλημένη, η γνώση είναι υποχρέωση. Όλα αυτά αν θες να είσαι σωστός μελισσοκόμος. Αν όχι, τότε...

Ένας πολύ καλός μου φίλος πριν λίγους μήνες με κάλεσε στο τηλέφωνο και μου είπε πως στα χέρια του κρατάει ένα βιβλίο που ίσως να έχει ιστορική σημασία για να διατηρηθεί στην αιωνιότητα ίσως και να μην καταλήξει χαρτοπολτός στην ανακύκλωση ή στα χέρια κάποιου "άσχετου" ή εν τέλει να σκονίζεται στο ράφι κάποιας βιβλιοθήκης.
Συνοδευόταν από χειρόγραφες σημειώσεις αλλά και σε κάποια σημεία είχαν κοπεί και κολληθεί κάποια που ήταν πατημένα στη γραφομηχανή. Είναι οι σημειώσεις για τη δεύτερη έκδοση των Καλών Μελισσιών (;)


Χαρακτηριστικές σημειώσεις από τα βιβλία, χειρόγραφες και τυπογραφημένες.

Όταν έπιασα το βιβλίο στα χέρια μου, ένα ρίγος με διαπέρασε. Τα καλά μελίσσια έκαναν παρεούλα και με άλλα μελισσοκομικά βιβλία με αφιέρωση των συγγραφέων προς τον Άγγελο Τυπάλδο - Ξυδιά. Αυτό το βιβλίο ήταν από τα λίγα που δεν είχα στην κατοχή μου και έκανα σαν τρελός για να το αποκτήσω!
Υποθέτω πως αν το βιβλίο είναι αυθεντικό και ο ίδιος ο Άγγελος Τυπάλδος - Ξυδιάς έχει προβεί σε όλες αυτές τις βελτιώσεις μιλάμε πραγματικά για έναν θησαυρό. Αν κάποιος από εσάς τυγχάνει να έχει αντίγραφα ή χειρόγραφες σημειώσεις του συγγραφέα θα με ενδιέφερε να συγκρίνουμε και γιατί όχι, να ταυτοποιήσουμε τα γραφόμενα του Άγγελου Τυπάλδου-Ξυδιά.

Στη δεύτερη φωτογραφία από αριστερά προς τα δεξιά: ολόκληρη η σελίδα από την πρώτη έκδοση (εικ.1), η χειρόγραφη σημείωση (ίσως) του συγγραφέα (εικ.2) και κάτω τυπωμένη στη γραφομηχανή (εικ.3). Όλες αυτές οι σημειώσεις παίρνουν σάρκα και οστά στην δεύτερη έκδοση του βιβλίου Καλά Μελίσσια (εικ.4)


θησαυρούς1:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου